W dniach 13 - 19 marca obchodzony był Światowy Tydzień Mózgu. Uczciliśmy to w szkole projektem międzyprzedmiotowym, organizując 15 marca nasz szkolny Dzień Mózgu. Na wszystkich zajęciach zajmowaliśmy się tym ważnym organem. Były filmy, prezentacje, łamigłówki z różnych dziedzin... Zrobiliśmy modele mózgu, rysunki neuronów. Dowiedzieliśmy się jak jest mózg zbudowany, jakie ma funkcje, jak działa, jak go ćwiczyć i czym "karmić", a także, jak go można oszukać:)
Dowiedzieliśmy się, za co odpowiada lewa, a za co prawa półkula mózgowa i jak to się ma do naszych zainteresowań i zdolności.
Odległe galaktyki to nie jedyne miejsce nie do końca zbadane przez naukę. Ludzki mózg jest nadal w dużej mierze tajemnicą. Tylko w 2016, badacze odkryli 97 nowych, nieznanych dotąd obszarów mózgu i ciągle pracują nad rozwikłaniem zagadek, które kryje ta niezwykle złożona część naszego organizmu. Czym jest schizofrenia? Co skłania nas do podejmowania ryzyka? Skąd się biorą zdolności matematyczne i czym jest inteligencja? Podczas tygodnia mózgu naukowcy próbują na te pytania odpowiedzieć.
Dziś wiemy, że dzięki mózgowi m.in. widzimy, czujemy, gromadzimy i przetwarzamy informacje. Badaniom nad jego możliwościami nie ma końca. Naukowcy uważają, że wykorzystujemy zaledwie 10% możliwości, jakie daje nam nasz mózg. Wykonując codziennie rutynowe czynności rozleniwiamy go. A powinno być odwrotnie. Wskazane jest dostarczanie mu intensywnych bodźców. To sprawi, że będzie pracował na naprawdę wysokich obrotach. Z kondycją umysłu jest tak samo jak z kondycją ciała – trzeba dbać o codzienną gimnastykę. Dlatego warto rowiązywać zagadki, łamigłówki, krzyżówki itp. Mózg lubi wszelkie wyzwania. Wtedy najlepiej się rozwija!