Prowadząca: Danuta Karpacz Termin: XII 2013 - VI 2014
W zajęciach uczestniczyło ośmiu uczniów klasy II i III. Celem zajęć było niwelowanie trudności i niepowodzeń szkolnych poprzez usprawnianie percepcji słuchowej, wzrokowej, ćwiczenia koordynacji wzrokowo – ruchowej i sprawności manualnej, spostrzegawczości i logicznego myślenia. Tematyka realizowanych zajęć dotyczyła analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów, ćwiczeń w czytaniu wyrazów, zdań, doskonalenia techniki czytania, czytania ze zrozumieniem, pisania, utrwalania pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi, układania i zapisywania kilkuzdaniowej wypowiedzi. Podczas zajęć wykorzystywane były pomoce przeznaczone do realizacji projektu. Po przeprowadzeniu diagnozy końcowej oraz obserwacji postępów uczniów , analizy prac dziecięcych można stwierdzić, że praca na tych zajęciach przyniosła spodziewane efekty. Wszyscy uczniowie osiągnęli lepsze wyniki w nauce. Poprawiła się technika i tempo czytania i pisania. Uczniowie stali się bardziej otwarci, pewni siebie, wzrosła ich motywacja do dalszej nauki. Rodzice również pozytywnie ocenili fakt uczestnictwa dziecka w projekcie. Uważają, że wiadomości i umiejętności uzyskane przez dzieci będą w przyszłości przez nie wykorzystywane. Dzieci chętnie uczęszczały na zajęcia i były zadowolone z uczestnictwa w projekcie.